MolHol

There is no life without my family & friends..

Tankar..

Publicerad 2014-10-22 22:39:08 i Allmänt,

Idag har jag kört Marlén och hennes familj till Skövde, eftersom att barnen behövde nya höst/vinterskor och jag behövde köpa en födelsedagspresent till Vinton som fyller år nästa månad.

Jag känner att jag inte har vart så aktiv med att göra inlägg i bloggen nu de senaste dagarna, men det beror mest på att jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva och har tänkt att det inte är lika kul att lägga upp ett inlägg utan bilder. Fast vad vet jag? 

Under dessa dagar jag inte har skrivit, har jag umgåtts med min syster och några av mina vänner. Jag har även fastnat i en tv-serie som heter Greys Anatomy. Tänkte att jag skulle ge serien en chans då båda mina systrar och Maria gillar den. Undra vad jag ska hitta på när jag sett klart serien, det är ju en rätt bra tidsfördriv när man inte har något speciellt för sig. 
 
Men vad ska man göra när man tröttnat på att göra samma saker hela tiden? De flesta skulle ju säga att man skulle hitta på något annat och göra något åt saken, men det är ju lättare sagt än gjort när man inte har någon blekaste aning om vad. Man sitter och funderar och tänker att man vill va med nån, men personen i fråga har inte tid att umgås med en, kan vara för att den är sjuk, inte orkar, e upptagen med annat eller kanske helt enkelt inte vill (som man oftast inte vill tänka att anledningen skulle kunna vara, fast man gör de ändå). När man då inte kan va med någon tänker man att man kanske ska göra någon nytta istället, som att städa eller så. Fast de har man ju egentligen ingen lust med, så de tänker man sen, de gör jag någon annan dag och så sitter man där igen och ser på serier o filmer som man inte sett tidigare eller till och med sett ett flertal gånger innan. Plus att man har ett tusentals tanker i huvudet. 
 
Det kan vara tankar på nuet och framtiden. Tankar om jobb, utbildning, vänner och kärlek. Ibland önskar man att man kunde stänga av sina tankar och slippa tänka på allt. Känns som jag går runt och funderar och oroar mig för saker alldeles för mycket, som jag tror kan göra mig lite jobbig. Så jag försöker att inte tänka så jätte mycke. Men som sagt man kan inte rikigt stänga av sina tankar. 
 
Här kommer en härlig sommarbild som sitter uppe på min vägg. Bilden är tagen på Öland för flera år sen och det är jag i mitten i knät på min pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mollie

Mitt namn är Mollie och jag är 19 år, denna blogg använder jag för att skriva om min vardag och funderingar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela